ویترین در نسخه‌های سازمانی چیست و چه کاربردی دارد؟

ویترین چیست؟
ویترین را می‌توان به صفحه اصلی یک وب‌سایت‌ تشبیه کرد. با ورود به یک وب‌سایت و با نگاهی کوتاه به صفحه اول آن می‌توان بخش‌بندی محتوایی سایت، مطالب مهم و مسیرهای دسترسی به سایر محتواها را مشاهده کرد.
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ویترین در نسخه‌های سازمانی بالونت

اگر از کاربران پیام‌رسان بالونت باشید، حتما گذرتان به ویترین برنامه افتاده است. ویترین به عنوان یکی از بخش‌های اصلی برنامه، از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار است. مدیریت ویترین در اختیار مدیران برنامه بوده و کاربران امکان تغییر در ویترین را ندارند. برای در اختیار داشتن یک ویترین اختصاصی باید، از نسخه سازمانی بالونت استفاده کرد.
همانطور که در مطلب نسخه سازمانی بالونت چیست؟ گفته شد، یکی از مهم‌ترین امکانات نسخه سازمانی بالونت، قابلیت استفاده از «ویترین اختصاصی» است. صفحه‌ای اختصاصی که می‌تواند همانند صفحه اول یک سایت، هنگام ورود کاربران به برنامه، دسترسی آنها را به بخش‌های مختلف آسان و سریع نماید.

ویترین (Vitrine) چیست؟

ویترین را می‌توان به صفحه اصلی یک وب‌سایت‌ تشبیه کرد. با ورود به یک وب‌سایت و با نگاهی کوتاه به صفحه اول آن می‌توان بخش‌بندی محتوایی سایت، مطالب مهم و مسیرهای دسترسی به سایر محتواها را مشاهده کرد.
ویترین قسمتی از برنامه است که با نمایی متفاوت و قابل طراحی، در معرض دید همه کاربران قرار می‌گیرد. با استفاده از ویترین می‌توان تعامل بهتری با کاربران برنامه ایجاد کرده و محتوای مورد نیاز آنان را در اختیارشان قرار داد.

ویژگی‌ها و امکانات ویترین اختصاصی

اصلی‌ترین هدف ویترین، ارایه فضایی جذاب، پویا و کاربردی برای تعامل با کاربران برنامه است. ویژگی‌ها و امکانات متنوع ویترین نیز برای دستیابی به این هدف به وجود آمده‌اند. اگر از نسخه سازمانی بالونت استفاده کنید، ویژگی‌ها و امکانات جدیدی روی ویترین در اختیار شما قرار می‌گیرد. این امکانات عبارتند از:
•    امکان نمایش بنر (Banner) و اسلایدر (Slider)
•    امکان لینک‌دهی به سرویس‌های درون برنامه (کانال، پروژه، نظرسنجی و …)
•    قابلیت لینک‌دهی به صفحات وب خارج از برنامه
•    امکان نمایش و پخش ویدیو، صوت و گیف (تصاویر متحرک)
•    قابلیت دانلود مستقیم فایل از ویترین
•    امکان ساخت ویترین داخلی (ویترین چند لایه)
•    قابلیت استفاده از لیست‌ها
•    امکان شماره‌گیری تلفنی مستقیم

ساخت ویترین اختصاصی

از آنجایی که ویترین تنها قسمت برنامه است که تمام کاربران به صورت پیش‌فرض به محتوای آن دسترسی دارند، طراحی چنین محیطی به دقت و ظرافت بالایی نیاز دارد. به طور کلی، ویترین محیطی بصری است که باید به طراحی و گرافیک آن توجه ویژه‌ای شود. همان‌طور که طراحی مناسب ویترین می‌تواند نقش مهمی در جذب و افزایش تعامل کاربر داشته باشد؛ طراحی نامناسب نیز می‌تواند اثر معکوسی بر روی کاربر ایجاد کند.

نمونه طراحی خوب و بد برای ویترین
نمونه طراحی خوب و بد برای ویترین

برای طراحی و ایجاد یک ویترین ایده‌آل باید سه نکته مهم را در نظر گرفت:

۱- بررسی نیازهای سازمان و کاربران

بهتر است قبل از طراحی، نیازهای کاربران و مجموعه مورد نظر تحلیل و بررسی شود. مدیران ویترین باید شناخت دقیقی از نیازهای سازمانی و نیازهای مخاطبین و کاربران برنامه داشته باشند. بررسی و اولویت‌بندی این نیازها، خدمات و … چارچوب اصلی طراحی ویترین را شکل می‌دهد.

۲- طراحی ساختار ویترین

در این مرحله، باید ساختار نیازهای تحلیل شده را مشخص کرد. به عبارتی دیگر هر نیاز به چه شکل در ویترین اجرا شده و جایگاه آن در میان سایر عناصر ویترین کجا خواهد بود. پس از اطمینان از طراحی یک ساختار مناسب، می‌توان طراحی بصری ویترین را آغاز کرد.

۳- طراحی گرافیکی برای هر بخش

بخش‌های تعیین شده، از طریق یک تصویر گرافیکی، در ویترین نمایش داده می‌شوند. ذوق و حس زیبایی‌شناسی در کنار تکنیک‌های طراحی به ایجاد یک ویترین جذاب کمک می‌کند.
با در نظر گرفتن این ۳ نکته می‌توان دست به کار شد و طراحی ویترین را شروع کرد. ساختار ویترین از ۳ نوع آیتم «بنر»، «اسلایدر» و «لیست» تشکیل شده است. از ترکیب و چیدمان این آیتم‌هاست که ویترین شکل گرفته و هویت پیدا می‌کند.
به کمک بنر و اسلایدر می‌توان یک یا چند تصویر گرافیکی را در ویترین نمایش داد. این تصویرها نه تنها می‌توانند جنبه نمایش داشته باشند، بلکه قابلیت ایجاد یک فعالیت (Action) را هم دارند. این فعالیت‌ها، همان ویژگی‌ها و امکاناتی است که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد. از طریق لینک‌شدن‌ یک بنر یا تصویری از اسلایدر، می‌توان دسترسی به یک سرویس داخلی و یا یک سایت خارجی را از طریق ویترین امکان‌پذیر کرد. یکی از کاربردی‌ترین این موارد، لینک به یک کانال عمومی در ویترین است. از این طریق دسترسی کاربران به این کانال به راحتی امکان‌پذیر است. از سویی دیگر می‌توان یک بنر یا اسلایدر را به یک سایت یا شبکه اجتماعی لینک کرد.
امکان تعریف ویترین به صورت چند لایه، از قابلیت‌های کاربردی است که برای تقسیم‌بندی محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. با اتصال بنرها به ویترین‌های داخلی، ویترین اصلی همانند دروازه ورودی به سایر ویترین‌ها خواهد شد.
از طریق این آیتم‌ها می‌توان یک صوت یا فیلم را در ویترین به نمایش گذاشت. این قابلیت از جمله مواردی است که به ایجاد یک ویترین پویا و جذاب کمک می‌کند.

انواع قاب (Frame) بنرها

برای طراحی زیباتر ویترین، نیاز به تنوع در چیدمان آیتم‌هاست. وجود قاب‌های متنوع در ویترین، هم به طراحی بصری خوب و هم به ارزش‌گذاری محتوا کمک می‌کند. سایزبندی‌های مختلف باعث می‌شود تصاویر را بر اساس ارزش و نیازی که هست، در ویترین قرار داد.

انواع قاب بنر در ویترین

 

انواع قاب بنر در ویترین

نوع دیگری از آیتم‌های ویترین، «لیست» است. لیست یک فهرست اختصاصی برای نمایش مجموعه‌ای از کاربران و سرویس‌های برنامه (پروژه، فرم، شبکه و…) است. در لیست‌ها امکان طراحی کاور وجود ندارد و مستقیما از آواتار کاربر یا سرویس استفاده می‌شود. این گزینه برای نمایش تعداد زیادی از کاربران یا سرویس‌ها در ویترین مناسب است. یکی از رایج‌ترین کاربردهای آن، معرفی گروه‌ها و کانال‌های عمومی بر اساس دسته‌بندی‌های محتوایی است. (مثلا لیستی از کانال‌های ورزشی، هنری و …)

ویترین؛ رسانه داخلی اپلیکیشن شما!

در این مطلب با ویترین اختصاصی در نسخه سازمانی، امکانات و نحوه طراحی آن آشنا شدیم. ویترین مانند یک رسانه داخلی در نسخه‌های سازمانی عمل کرده و می‌تواند زمینه‌ساز تعامل بیشتر کاربران با برنامه باشد. با طراحی یک ویترین جذاب با محتوای کاربردی، کاربران برنامه از امکانات مختلف و سرویس‌های موجود به شکل بهتری استفاده خواهند کرد.

Free fire for pc

Baixar Ativador Window 7

اشتراک
اطلاع رسانی از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
دیدن تمام نظرات
شبکه اجتماعی سازمانی بالونت

بالونت یک استارتاپ در حوزه شبکه‌های اجتماعی است که به صورت تخصصی بر روی خدمات به تیم‌های کاری، شرکت‌ها و سازمان‌ها متمرکز شده است. بالونت در چشم‌انداز خود، یک سوپر اپلیکیشن بومی را متصور شده است تا بتواند نیازهای گوناگونی از کاربران را مخصوصا در حوزه کار تیمی و کسب‌و‌کار برطرف نماید. این استارتاپ در سال ۱۳۹۶ و توسط شرکت «زمین مجازی» راه‌اندازی شده است.

شماره تماس:  28424650-021

(شنبه تا پنج‌شنبه | ساعت 9:30 تا 17:30)

دفتر تهران: میدان ونک، خیابان ملاصدرا، تقاطع کردستان، ساختمان فرهاد، طبقه سوم

دفتر اصفهان: خیابان مشتاق سوم بعد از سه‌راه جی‌شیر، ساختمان شهرک علمی و تحقیقاتی، طبقه سوم، واحد ۳۱۰

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت زمین مجازی می‌باشد.

© 2021 zamin.link