نسخه سازمانی بالونت چیست و چه امکاناتی دارد؟

نسخه سازمانی بالونت چیست؟
نسخه سازمانی بالونت، یک نسخه پیشرفته‌تر و سفارشی‌سازی شده از برنامه بالونت است که به صورت جداگانه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. امکانات این نسخه در نسخه رایگان بالونت وجود نداشته و در برخی موارد حتی بر اساس نیاز مشتریان، سفارشی‌سازی می‌شود.
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

بالونت؛ پیام‌رسان تیمی و سازمانی

اگر تا به امروز همراه بالونت بوده و به خوبی بدانید که بالونت چیست، این پیام‌رسان سازمانی را به عنوان یک پلفترم یکپارچه برای ارائه خدمات به تیم‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها دیده‌اید. این خدمات در قالب مجموعه‌ای از سرویس‌ها مانند مدیریت پروژه، فرم‌ساز آنلاین، ابزار مدیریت جلسه آنلاین، نظرسنجی ساز، ابزار آموزش آنلاین، آزمون‌ساز آنلاین و … ارائه می‌شوند. در نسخه‌ سازمانی بالونت همه این امکانات در کنار ویژگی‌های دیگری قرار می‌گیرد که توانمندی‌های ارزشمندی را به آن‌ می‌دهد.
در مقالات مختلف، ویژگی‌های سرویس‌های بالونت را مورد بررسی قرار دادیم. اما در این مطلب قصد داریم نسخه‌ سازمانی را فارغ از این سرویس‌ها ارزیابی نماییم. ویژگی‌ها و امکاناتی که فقط بر روی نسخه‌های سازمانی در دسترس است را به صورت خلاصه شرح داده و شما را بیشتر با آنها آشنا خواهیم کرد.

نسخه سازمانی بالونت چیست؟

نسخه سازمانی بالونت یا همان وایت‌برند (Whitebrand)، یک نسخه پیشرفته‌تر و سفارشی‌سازی شده از برنامه بالونت است که به صورت جداگانه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. امکانات این نسخه در نسخه رایگان بالونت وجود نداشته و در برخی موارد حتی بر اساس نیاز مشتریان، سفارشی‌سازی می‌شود.

نسخه سازمانی بالونت برای چه کسانی مناسب است؟

شاید در نگاه اول، عنوان «سازمانی» این تصور را در ذهن شما ایجاد کند که، این نسخه فقط برای تیم‌ها، شرکت‌ها و یا سازمان‌ها، مناسب است. اما در حقیقت، استفاده از نسخه سازمانی به صورت شخصی نیز امکان‌پذیر است. نسخه سازمانی بالونت به نوعی یک «پیام‌رسان اختصاصی» است که محدودیتی در استفاده از آن به صورت فردی، گروهی، تیمی و سازمانی وجود ندارد.
 در ادامه با ویژگی‌ها و امکانات نسخه سازمانی بالونت بیشتر آشنا می‌شویم.

مزایای نسخه سازمانی بالونت

 

هویت بصری اختصاصی در نسخه سازمانی بالونت
هویت بصری اختصاصی در نسخه سازمانی بالونت

ایجاد هویت اختصاصی

هویت اختصاصی را به نوعی می‌توان اصلی‌ترین ویژگی نسخه سازمانی بالونت دانست. این ویژگی باعث ایجاد یک اپلیکیشن مستقل با نام و هویت کاملا مجزا از بالونت خواهد شد. همانطور که در مقاله «طراحی هویت بصری اختصاصی برای نسخه‌های سازمانی» گفته شد، این هویت اختصاصی می‌تواند در نام برنامه، هویت بصری و استفاده از دامنه اختصاصی ظاهر شود. اگر در این مورد نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله گفته شده را مطالعه نمایید.

امکان استفاده از کنسول سازمانی

با تهیه نسخه سازمانی بالونت، یک کنسول اختصاصی تحت وب در اختیار مدیر یا مدیران وایت‌برند قرار می‌گیرد. کنسول سازمانی را می‌توان برای «گزارش‌گیری» و ایجاد «فرآیندهای کاری» مورد استفاده قرار داد.
با ورود به کنسول سازمانی و از طریق ساخت داشبورد در آن، می‌توان آمار و اطلاعات مربوط به سرویس‌های مورد نظر را مشاهده نمود. در حال حاضر امکان گزارش‌گیری از پروژ‌ها فراهم شده است. این گزارش‌ها می‌تواند مربوط به یک پروژه و یا اجتماع چندین پروژه باشد. این کنسول در حال توسعه بوده و به زودی امکان گزارش‌گیری از تمامی سرویس‌های برنامه را فراهم می‌کند. گزارشاتی که در این کنسول قابل ایجاد است، می‌تواند دامنه وسیع‌تری از اطلاعات لازم برای ارزیابی و تحلیل را در اختیار کاربران خود قرار دهد.
نکته مهم این گزارشات، رعایت حریم خصوصی کاربران است. گزارش‌گیری در کنسول فقط بر روی سرویس‌هایی امکان‌پذیر است که زیر مجموعه یک سازمان/شبکه قرار بگیرند. به عبارت بهتر سرویس‌هایی که خارج از این حیطه و به صورت خصوصی ایجاد شده باشد، در گزارشات لحاظ نمی‌شوند.

ویترین اختصاصی

«ویترین» قسمتی از پیام‌رسان بالونت است که می‌توان از آن به عنوان یک رسانه داخلی استفاده نمود. ویترین مانند صفحه اول یک وب‌سایت است که می‌تواند دسترسی به بخش‌های مختلف برنامه را به شکلی زیبا و آسان امکان‌پذیر کند. ویژگی اصلی ویترین، نمایش اطلاعات، برای تمامی افراد عضو برنامه است. در واقع محتوا، اطلاعات و قسمت‌های مختلفی که در ویترین به نمایش گذاشته می‌شوند، برای همه اعضا برنامه قابل مشاهده هستند. نمونه اصلی آن، ویترین اپلیکیشن بالونت و قسمت‌های مختلف آن است.
در نسخه رایگان بالونت، ویترین در اختیار کاربران نیست اما با تهیه نسخه سازمانی، یک ویترین اختصاصی در اختیار  مالکین نسخه سازمانی قرار می‌گیرد. طراحی و ساخت ویترین کاملا در اختیار مدیران آن است. ویترین می‌تواند به عنوان صفحه ورودی به برنامه تعریف شده و در صورت داشتن طراحی بصری خوب، به رضایت بیشتر کاربران کمک کند.

ویترین اختصاصی در نسخه سازمانی بالونت

 

ویترین اختصاصی در نسخه سازمانی بالونت

تعریف لیست مجاز شماره تلفن‌ها

در حالت عادی، تمامی افرادی که به برنامه دسترسی داشته باشند، می‌توانند در آن عضو شوند. اما در نسخه سازمانی و به کمک قابلیت مدیریت شهروندان (Whitelist)، می‌توان عضویت در برنامه را به مجموعه‌ای از شماره تلفن‌ها محدود کرد. در این صورت فقط شماره تلفن‌هایی که در این لیست هستند، مجاز به ثبت‌نام در برنامه خواهند بود. لیست مجاز افراد برای عضویت در برنامه را، مدیران وایت‌برند تعیین کرده و در هر زمان می‌توانند نسبت به ویرایش آن اقدام نمایند.

امکان عضویت در برنامه با کد معرف

از دیگر امکاناتی که می‌توان از آن برای مدیریت عضویت افراد در نسخه‌های سازمانی استفاده نمود، امکان ثبت‌نام به کمک «کد معرف» است. ویژگی بارز این قابلیت، تعریف دسترسی ثبت‌نام، بدون نیاز به شماره موبایل است. از این امکان می‌توان در زمانی که افراد مجاز به ثبت‌نام در برنامه، دقیقا مشخص نیستند،‌ استفاده نمود.

امکان استفاده از سرورهای اختصاصی

امکان دیگری که از طریق تهیه نسخه سازمانی در اختیار مالکین آن قرار می‌گیرد، قابلیت استفاده از سرورهای اختصاصی مالک است. در حالت عادی، نسخه‌های سازمانی به سرورهای بالونت متصل شده و امکان استفاده از برنامه، از طریق همین سرورها فراهم می‌شود. اما در صورت تمایل می‌توان از سرورهای اختصاصی (Dedicate) دیگری برای راه‌اندازی و سرویس‌دهی نسخه سازمانی بالونت استفاده نمود.

سفارشی‌سازی نوار اصلی برنامه

در نسخه سازمانی، گزینه‌هایی مانند خانه، ویترین و … که در نوار اصلی برنامه قرار می‌گیرند، قابل سفارشی‌سازی و تغییر هستند. به طور مثال در اپلیکیشن اندروید بالونت، چهار تب (Tab) اصلی خانه،‌ میز کار، ویترین و مخاطبین قرار دارند. در هنگام ایجاد نسخه سازمانی می‌توان این تب‌ها را سفارشی‌سازی کرده و برخی از آنها را حذف نمود.
مورد دیگری که در رابطه با سفارشی‌سازی تب‌ها در نسخه سازمانی وجود دارد، تب پیش‌فرض برنامه است. مثلا در اپلیکیشن بالونت به محض ورود به برنامه‌، تب خانه نمایش داده می‌شود. در نسخه سازمانی می‌توان این تب را تغییر داده و تب دیگری را مانند ویترین به عنوان تب پیش‌فرض برنامه تعیین نمود.

سفارشی‌سازی تب‌ها در نسخه سازمانی بالونت

 

سفارشی‌سازی تب‌ها در نسخه سازمانی بالونت

امکان استفاده از زبان اختصاصی

در حال حاضر سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی، زبان‌های اصلی در پیام‌رسان بالونت هستند. مشتریان نسخه‌های سازمانی می‌توانند بسته به نیاز خود، زبان‌های دیگری را به برنامه اضافه کنند. در هنگام توسعه نسخه سازمانی مورد نظر، زبان جدید به سایر زبان‌های برنامه اضافه خواهد شد.

قابلیت اتصال به سایر سیستم‌های سازمانی

در نسخه سازمانی این امکان وجود دارد که از طریق API یا ایجاد بات، بین برنامه و سایر سیستم‌های سازمانی ارتباط برقرار کرد. این ارتباط می‌تواند نمایش اطلاعات برنامه‌های دیگر در نسخه سازمانی و یا تکمیل اطلاعات در نسخه سازمانی و ارسال آن به برنامه‌های دیگر باشد. البته این امکان در صورتی وجود دارد که برنامه‌های مورد نظر قابلیت ارائه یا اتصال به  API را داشته باشند.

ارسال پیام همگانی  (Broadcasting)

به کمک این قابلیت ساده و کاربردی می‌توان یک پیام را برای تمامی اعضا وایت‌برند ارسال کرد. در آینده، امکان ارسال پیام برای گروه خاصی از اعضا و امکان زمان‌بندی ارسال نیز به این بخش اضافه خواهد شد.

ارسال همگانی پیام در نسخه سازمانی بالونت

 

ارسال همگانی پیام در نسخه سازمانی بالونت

ارائه صفحه دانلود اختصاصی

با خریداری نسخه سازمانی، یک صفحه دانلود اختصاصی تحت وب به صاحبین وایت‌برند ارائه می‌شود. از طریق این صفحه امکان دانلود آخرین نسخه‌های برنامه (اندروید، ویندوز و…) امکان‌پذیر است. لینک دانلود اختصاصی هر وایت‌برند بر روی این صفحه قرار می‌گیرد. با به اشتراک‌گذاری این صفحه، مخاطبین می‌توانند کلاینت‌های مختلف برنامه را دریافت و نصب کنند.

قابلیت انتشار برنامه در مارکت‌ها

معمولا به دلیل محدودیتی که خریداران نسخه سازمانی برای تعداد اعضا در نظر می‌گیرند، نیازی به انتشار اپلیکیشن در مارکت‌های مختلف (پلی استور، بازار، مایکت و ….) وجود ندارد. اما ممکن است در موارد خاصی نیاز باشد که نسخه سازمانی مورد نظر انتشار عمومی پیدا کرده و در مارکت‌های مختلف قرار بگیرد. این امر در نسخه‌های سازمانی به راحتی امکان‌پذیر است.

تعیین سرویس‌های مورد نیاز

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شده، «سفارشی‌سازی» یکی از ویژگی‌های نسخه سازمانی بالونت است. یکی از تغییراتی که در راستای سفارشی‌سازی می‌توان بر روی نسخه سازمانی اعمال کرد، تعیین سرویس‌های مورد نیاز در برنامه است. به عنوان مثال یک سازمان از بین تمامی سرویس‌های پیام‌رسان بالونت فقط به سرویس‌های مدیریت پروژه، فرم، گروه و کانال نیاز دارد. در این صورت، سرویس‌های دیگر از برنامه حذف شده و یک اپلیکیشن اختصاصی با این سرویس‌ها ایجاد می‌شود.

بالونت چیست؟

 

سرویس‌های بالونت

اضافه کردن خودکار کاربران به سرویس‌ها

در نسخه سازمانی بالونت، مدیران و صاحبین یک وایت‌برند می‌توانند به صورت خودکار کاربران را در سرویس‌های مورد نظر خود، عضو نمایند. این ویژگی برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی با تعداد پرسنل بالا، بسیار کاربردی و ضروری است. زیرا اضافه کردن افراد به صورت دستی در سرویس‌های مورد نظر فرآیندی بسیار زمان‌بر خواهد بود.

امکان ایجاد سرویس‌ها توسط ادمین سازمان

در نسخه اصلی اپلیکیشن بالونت، از طریق دکمه «+» می‌توان سرویس‌های مورد نظر خود را ایجاد کرد. این دکمه کاربردی‌ترین دکمه برنامه است. در نسخه‌های سازمانی، می‌توان این دکمه را به صورت کامل از برنامه حذف کرده و امکان ایجاد سرویس جدید برای کاربران عادی را غیر فعال نمود. در این صورت، اضافه و حذف کردن سرویس‌های موجود در برنامه فقط توسط مدیران وایت‌برند امکان‌پذیر است.

ارائه تیک آبی به سرویس‌ها

از دیگر امکانات نسخه سازمانی بالونت، امکان ارائه تیک آبی (نشان تایید) به سرویس‌های برنامه است. تیک آبی می‌تواند نمایان‌گر سرویس‌های معتبر و تایید شده در برنامه باشد. این نشان توسط مدیران برنامه به آن سرویس‌ها داده می‌شود.

پروفایل تکمیلی

پروفایل کاربران و سرویس‌ها در بالونت، دارای بخش‌های مختلفی مانند نام، عکس، آیدی و… است. به کمک قابلیت «پروفایل تکمیلی» در نسخه سازمانی می‌توان موارد دیگری را نیز به پروفایل اضافه کرد.
مثلا مدیران سازمان می‌توانند هر صفت دیگری مانند جایگاه شغلی، بخش، سابقه کار و… را به پروفایل کاربران خود اضافه کنند. لازم به‌ذکر است که این صفات را می‌توان هم برای پروفایل مخاطبین و هم برای پروفایل سرویس‌ها (گروه، کانال، پروژه و…) استفاده کرد.

مدیران ویترین

ویترین در نسخه‌های سازمانی می‌تواند مانند تمامی سرویس‌های برنامه، یک یا چند مدیر (Admin) داشته باشد. برای اضافه کردن ادمین جدید به ویترین، دو روش وجود دارد:
• افزودن مدیر از طریق خود برنامه
• افزودن مدیر از طریق کنسول و قسمت «مدیران ویترین»
اضافه کردن مدیر جدید به ویترین، مانند سایر سرویس‌ها از طریق خود برنامه و به‌سادگی امکان‌پذیر است. این قابلیت به کنسول سازمانی نیز اضافه شده است تا مدیریت قسمت مهم ویترین، از طریق کنسول نیز در دسترس باشد.
به‌کمک این قسمت از کنسول، مدیران وایت‌برند می‌توانند به‌سادگی و با وارد کردن شماره موبایل کاربر، او را به عنوان یکی از مدیران ویترین، به برنامه معرفی نمایند. بدیهی است که از همین طریق،‌ می‌توان برای حذف ادمین‌ها نیز اقدام نمود.

مدیریت مناسبت‌ها

در حالت عادی، تقویم برنامه که در قسمت «میز کار» قابل دسترس است، از تقویم پیش‌فرض بالونت استفاده می‌کند. این تقویم دارای تعدادی از مناسبت‌های ملی و جهانی است.
اما در نسخه سازمانی، مدیران سازمان می‌توانند یک تقویم سفارشی‌سازی شده برای برنامه طراحی نمایند. این تقویم می‌تواند دربرگیرنده مناسبت‌های سازمانی مثل سالروز تاسیس سازمان، تولد پرسنل، برخی از مناسبت‌های مهم مربوط به کسب‌وکار و… باشد.
به‌علاوه آن‌که در این قسمت، امکان تعیین «پیام عمومی» نیز وجود دارد. با تعیین پیام عمومی برای هر مناسبت، پیام تعیین شده در تاریخ مورد نظر برای تمامی کاربران برنامه ارسال خواهد شد.

صفحه «درباره ما» اختصاصی

هر سازمان و کسب‌وکار معمولا اطلاعاتی از خود را در قالب «درباره ما» در اختیار مخاطبین خود قرار می‌دهد. اطلاعات درباره ما معمولا تحت عنوان یک صفحه در وب‌سایت یا اپلیکیشن ارائه می‌شوند.
به‌کمک کنسول در نسخه سازمانی بالونت نیز می‌توان برای سازمان خود یک درباره ما اختصاصی ایجاد کرده و آن را برای کاربران برنامه به نمایش گذاشت. این صفحه توسط مدیران وایت‌برند، در هر لحظه قابل ویرایش و بروزرسانی است.

آینده نسخه سازمانی بالونت

در این مطلب با نسخه سازمانی بالونت، ویژگی‌ها و مزایای مختلف آن آشنا شدیم. امکاناتی که بدون در نظر گرفتن سرویس‌های اختصاصی پیام‌رسان بالونت (پروژه، فرم، آزمون‌ساز و …)، باز هم می‌توانند خدمات قابل توجهی به اشخاص، تیم‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها ارائه نمایند. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت، آینده پیش روی نسخه سازمانی بالونت است. مطمئنا در مسیر پیش رو، امکانات فعلی کامل‌تر شده و امکانات دیگری نیز به نسخه سازمانی بالونت اضافه خواهند شد.
برای ورود به صفحه راهنمای نسخه سازمانی، آگاهی از تعرفه‌ها و سفارش نسخه سازمانی بالونت، می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده نمایید:


راهنمای نسخه سازمانی


تـعــرفـه‌ها و ســفـارش

ativador window 11

اشتراک
اطلاع رسانی از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
دیدن تمام نظرات
شبکه اجتماعی سازمانی بالونت

بالونت یک استارتاپ در حوزه شبکه‌های اجتماعی است که به صورت تخصصی بر روی خدمات به تیم‌های کاری، شرکت‌ها و سازمان‌ها متمرکز شده است. بالونت در چشم‌انداز خود، یک سوپر اپلیکیشن بومی را متصور شده است تا بتواند نیازهای گوناگونی از کاربران را مخصوصا در حوزه کار تیمی و کسب‌و‌کار برطرف نماید. این استارتاپ در سال ۱۳۹۶ و توسط شرکت «زمین مجازی» راه‌اندازی شده است.

شماره تماس:  28424650-021

(شنبه تا پنج‌شنبه | ساعت 9:30 تا 17:30)

دفتر تهران: میدان ونک، خیابان ملاصدرا، تقاطع کردستان، ساختمان فرهاد، طبقه سوم

دفتر اصفهان: خیابان مشتاق سوم بعد از سه‌راه جی‌شیر، ساختمان شهرک علمی و تحقیقاتی، طبقه سوم، واحد ۳۱۰

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت زمین مجازی می‌باشد.

© 2021 zamin.link