شبکه اجتماعی و پیام‌رسان بالونت چیست؟

شبکه اجتماعی و پیام رسان بالونت
چه یک اینترنت‌گرد ساده باشید یا یک فروشنده ماهر اینترنتی؛ چه یک سیاستمدار باشید و یا یک فعال اجتماعی؛ و یا حتی پدر و مادری باشید که نه از شبکه اجتماعی اطلاعی دارد و نه حتی می‌داند که اینترنت را با کدام «ت» می‌نویسند؛ چنان شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در زندگی شما نفوذ کرده‌اند که حتی تصور کنار گذاشتن آنها برای شما آسان نخواهد بود.‌
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، اجبار یا انتخاب؟

سال‌های زیادی نیست که بشریت از دستاورد جدید خود به نام شبکه اجتماعی (Social Network) و برنامه پیام‌رسان (Messenger) استفاده می‌کند. دستاوردی که اگر آوازه اختراع برق و یا سفر آپولو ۱۱ (Apollo 11) به ماه را با خود ندارد، اما آنچنان در زندگی ما نفوذ کرده که نبود آن برای چند ساعت، حکم مرگ و زندگی را برای بسیاری به همراه خواهد داشت. در دنیای تولیدات نرم‌افزاری و اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی عمر چندانی ندارند اما به لطف وجود تلفن‌های هوشمند، توانسته‌اند دنیای ارتباطات و تعاملات انسانی را به انحصار خود درآورند.

چه یک اینترنت‌گرد ساده باشید یا یک فروشنده ماهر اینترنتی؛ چه یک سیاستمدار باشید و یا یک فعال اجتماعی؛ و یا حتی پدر و مادری باشید که نه از شبکه اجتماعی اطلاعی دارد و نه حتی می‌داند که اینترنت را با کدام «ت» می‌نویسند؛ چنان شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در زندگی شما نفوذ کرده‌اند که حتی تصور کنار گذاشتن آنها برای شما آسان نخواهد بود.

این میزان نفوذ و اهمیت دلیل خوبی بوده که شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان زیادی تمایل داشته باشند تا وارد میدان رقابت شوند. پیشرفت‌ فناوری و ارایه ایده‌های خلاقانه هم باعث شده تا فضای رقابتی بزرگ و جذابی بین توسعه‌دهندگان ایجاد شود. در ایران نیز تیم‌ها و شرکت‌های زیادی مشغول به کار شدند تا در کنار بومی‌سازی، سهم خوبی از بازار را به دست آورند. از جمله این توسعه‌دهندگان بومی، «استارتاپ بالونت» (Balonet) است.

بالونت چیست؟

«استارتاپ بالونت» با تغییر نگاه به کارکرد مرسوم پیام‌رسان‌ها، مسیری را در پیش گرفته که شاید کمتر نمونه‌ مشابهی را بتوان برای آن پیدا کرد. هدف اصلی این استارتاپ کمک به انجام فعالیت‌های کاری، سازمانی و حرفه‌ای کاربران است. بالونت یک پیام‌رسان/شبکه اجتماعی است که به امکانات ویژه و تخصصی‌ مجهز است. امکاناتی که می‌تواند کاربران را در پیشبرد بهتر و اثرگذارتر فعالیت‌های‌شان یاری کند. ویژگی‌های منحصر به فرد و امکانات یکپارچه‌ای که در بالونت وجود دارد، کاربران آن را از استفاده جزیره‌ای از سایر برنامه‌ها بی‌نیاز می‌کند.

بالونت؛ نسل جدیدی از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی

تصور کنید برنامه‌ای در اختیار شما قرار گرفته است که در آن علاوه بر ارتباط با دوستان،

پروژه‌های شخصی و کاری خود را پیش می برید؛

فعالیت‌های مالی‌تان را ثبت می‌کنید؛

کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنید و یا در کلاس‌های دیگران شرکت می‌کنید؛

مدیریت جلسات تیم یا شرکت‌تان را بر عهده می‌گیرید؛

در هر کجا که لازم باشد، میزان رضایت مخاطبین خود را با نظرسنجی ارزیابی می‌کنید؛

و حتی برای رشد و توسعه کسب‌وکارتان با ایجاد فرم‌ استخدام، نیروی جدید جذب می‌کنید؛

در عین حال کارکرد با این برنامه بدون پیچیدگی و به آسانی امکان‌پذیر است؛

در همه مکان‌ها در دسترس شما قرار دارد؛

و به سادگی، کارهای پیچیده و زمان‌بر کسب‌و کار شما را ساده می‌کند.

شاید تصور چنین برنامه‌ای برای شما آسان باشد اما اگر قرار باشد که همه این توانمندی‌ها در یک «پیام‌رسان» به شما عرضه شود، احتمالا تعجب خواهید کرد. چون نگاه همه نسبت به پیام‌رسان‌ها، صرفا محدود به فضای گفتگوی خصوصی و عمومی هست. اما بالونت توانسته نماینده و نمونه چنین برنامه‌ای باشد. در ادامه این مطلب، بیشتر با این برنامه آشنا خواهید شد.

شبکه اجتماعی یا یک پیام‌رسان؟ مسئله این نیست!

بالونت امکانات و قابلیت‌های متعددی دارد که می‌توان آن را در هر دو گروه پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرار داد. از طرفی الزام قرارگیری عنوان یک برنامه در یک گروه خاص، تاثیری در کارآیی آن ندارد. به همین دلیل بالونت تلاش می‌کند با رعایت اصول و قواعد رایج در هر دو گروه فوق، کیفیت و اثربخشی خدمات خود را افزایش دهد. از جمله این قواعد و اصول، رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) است. رعایت اصول و مفاهیم مورد نظر، بالونت را از سایر برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها، اتوماسیون‌ها و … متمایز می‌کند. این اصول، سهولت آموزش و کار با برنامه را به مراتب افزایش داده و تجربه جدید و منحصر به فردی را برای کاربر ایجاد می‌کند.

از نگاهی دیگر می‌توان بالونت را یک شبکه اجتماعی سازمانی (Enterprise Social Network) و یا یک پیام رسان سازمانی (Enterprise Messenger – Business Messenger) در نظر گرفت. این نگاه ارتباط مستقیمی با نوع استفاده کاربر دارد؛ به این معنا که کاربر بالونتی می‌تواند به صورت همزمان هم استفاده‌های شخصی داشته باشد و هم فعالیت‌های تیمی، تجاری و یا سازمانی خود را در بالونت دنبال کند.

داشته‌ها و توانمندی‌های بالونت

بالونت چیست؟

شنیدن نام پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی، امکانات و ویژگی‌های مرسومی را در ذهن شما تداعی می‌کند که قبلا در نمونه‌های داخلی و خارجی تجربه کرده‌اید. اما بالونت با ارایه امکانات و قابلیت‌های متفاوت‌تر، تلاش کرده تا نیازهای بیشتر و مهم‌تری از کاربران را برآورده کند.

بیشتر امکانات و قابلیت‌های بالونت برای اولین بار است که در بستر یک‌ پیام‌رسان قرار می‌گیرد. در اینجا مروری بر امکانات فعلی بالونت می‌کنیم:

مدیریت پروژه (Project Management): ابزار مدیریت پروژه آنلاین که می‌توان به کمک آن پروژه‌های مختلف را ایجاد کرده و به صورت حرفه‌ای آن‌ها را مدیریت نمود. این امکان از مهم‌ترین نیازهای یک کار گروهی است. پروژه در بالونت می‌تواند جایگزین مناسبی برای نمونه‌های مشابه خارجی آن مانند اسلک (Slack)، ترلو (Trello) و فلاک (Flock) باشد که با تحریم ایران، کار با آنان به سختی امکان‌پذیر است.

دفتر مالی (Ledger): ابزار مدیریت مالی شخصی که برای ایجاد و مدیریت حساب و کتاب‌های ساده ایجاد شده است. با کمی خلاقیت می‌توانید مدیریت مالی زندگی و کسب‌وکار شخصی و حتی مدیریت مالی تیم یا شرکت خود را با این ابزار به ساده‌ترین شکل ممکن انجام دهید.

مخزن جلسه (Meeting Box): مدیریت بهتر جلسات، همیشه یکی از چالش‌های اصلی تیم‌ها و شرکت‌های مختلف بوده است. به کمک ابزار مدیریت جلسات یا همان مخزن جلسه بالونت این چالش را به سادگی برطرف نمایید.

فرم (Form): حتما با ابزارهای فرم‌ساز آنلاین (Online Form Builder) محبوبی مانند Google Forms ،Microsoft Forms Wufoo ،JotForm و… آشنا هستید. با استفاده از امکان ایجاد فرم در بالونت، می‌توانید فرم‌های مختلف از جمله فرم‌ استخدام، فرم‌های تحقیقات دانشگاهی و حتی فرم‌های اداری مانند فرم مرخصی، درخواست مساعده و … ایجاد نمایید.

نظرسنجی (Survey): ابزار نظرسنجی‌ساز آنلاین برای نظرخواهی از کاربران، مشتریان و کارکنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی امکان برگزاری انتخابات درون تیمی هم از این طریق امکان‌پذیر است.

آموزش (Education): ابزاری که امکان آموزش آنلاین و مجازی را ایجاد کرده و حتی می‌تواند به آموزش‌های حضوری نیز به عنوان یک ابزار مکمل کمک ‌کند.

آزمون (Exam): به کمک آزمون‌ساز آنلاین بالونت می‌توان آزمون‌های مختلف از جمله آزمون‌های درسی، شغلی و استخدامی، آزمون تعیین سطح، تست‌های روانشناسی و غیر طراحی کنید.

تالار گفت‌وگو (Forum): بستری تعاملی برای ایجاد موضوعات (Topic) مختلف و بحث و تبادل نظر در مورد آنهاست. همانند سایر انجمن‌های اینترنتی و فروم‌ها (Forum) می‌توان در این بستر، در مورد موضوعی مشخص با سایر کاربران، به تبادل نظر پرداخت.

گروه و کانال (Channel & Group): در پیامرسان ایرانی بالونت نیز همانند تلگرام (Telegram)، واتساپ (WhatsApp) و … امکان ساخت گروه‌ها و کانال‌های مرسوم وجود دارد.

شبکه (Network): امکانی بسیار ساده و در عین حال کاملا کاربردی است که برای دسته‌بندی سرویس‌های دیگر که در بالا اشاره شد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی می‌توان تشبیهی از واحدهای سازمانی و یا بخش‌های یک شرکت را با استفاده از شبکه ایجاد کرد.

 از یک نفر تا همه ایران؛ بالونت به وسعت نیاز شما

یکی از ویژگی‌های بالونت این است که می‌توانید هم به صورت فردی و هم به صورت تیمی از آن استفاده کنید. البته منظور از تیم، تنها گروه‌های کوچک و چند نفره نیستند. امکانات بالونت می‌تواند نیازهای فراتری حتی در ابعاد سازمان‌های بزرگ چندهزار نفره را برآورده کند. از طرفی بالونت این قابلیت را دارد که به عنوان یک شبکه اجتماعی بومی و ملی تخصصی عمل کند.

با این توصیف می‌توان از بالونت به دو شیوه استفاده کرد:

  • استفاده از نسخه شخصی – تیمی (رایگان)
  • استفاده از نسخه تجاری – سازمانی (غیر رایگان)

در نسخه شخصی – تیمی بالونت، همه امکانات به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. محدودیتی در میزان استفاده از امکانات و سرویس‌های این نسخه وجود ندارد و به راحتی از طریق وب‌سایت بالونت و مارکت‌های مختلف قابل دانلود است.

نسخه تجاری – سازمانی، نسخه دیگری از بالونت است که امکان سفارشی‌سازی در آن وجود دارد. اگر شما در تیم، شرکت، اداره یا سازمان خود به هر دلیلی تصمیم دارید که از بالونت به صورت شخصی‌سازی شده و با نام و هویت خودتان استفاده نمایید، نسخه سازمانی بالونت انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. ویژگی‌های اصلی این نسخه عبارتند از:

  • هویت اختصاصی: در نسخه سازمانی شما می‌توانید نام و لوگوی اختصاصی سازمان یا شرکت خودتان را در برنامه قرار دهید.
  • ویترین اختصاصی: امکان ایجاد و طراحی ویترین اختصاصی در این نسخه برای شما فراهم شده است. در صورتی که در نسخه عمومی بالونت، طراحی ویترین برای کاربران امکان‌پذیر نیست.
  • داشبورد اختصاصی: به کمک این داشبورد تحت وب، هر سازمانی می‌تواند به صورت اختصاصی از فعالیت‌های انجام شده در برنامه، گزارشات مدیریتی تهیه کند.
  • تعریف گردش کار: هر سازمان، اداره یا شرکتی می‌تواند بر اساس نیاز خود و با اتصال سرویس‌های برنامه و بهره‌گیری از بات (Bot)، فرآیندهای کاری خود را در برنامه ایجاد کند.
  • اتصال به برنامه‌های بیرونی: در نسخه سازمانی این امکان وجود دارد که از طریق API، سایر برنامه‌های سازمان را به آن متصل کرد و و یک درگاه ورودی یکپارچه ایجاد نمود.

    بیشتر بخوانید: نسخه سازمانی بالونت چیست؟

بالونت و امنیت اطلاعات

دغدغه امنیت و حفظ اطلاعات شخصی و سازمانی افراد، یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های کاربران است. بالونت با استفاده از پروتکل‌‌های رمزنگاری شده در کنار سرورهای امن و غیر قابل نفوذ، امنیت اطلاعات کاربران را در تا حد بسیار زیادی تامین نموده است. حتی امکان استفاده از سرورهای داخلی شرکت‌ها و سازمان‌ها (Self-Hosted) برای نسخه‌های سازمانی فراهم شده است تا مجموعه‌های بزرگ بتوانند در چارچوب پروتکل‌های امنیتی خود از امکانات برنامه استفاده کنند.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم با زبانی ساده بگوییم بالونت چیست و چه امکانات و ویژگی‌هایی دارد. بالونت هم مانند تمامی پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا در تلاش است تا با ارائه امکانات جدید و خدمات بهتر، رضایت کاربران را فراهم کند. اولویت بالونت تطبیق بیشتر با نیازهای کاربران است. برای همین تلاش می‌کند تا در مسیر پیشرفت و توسعه خود همواره از نظرات کاربران استفاده کند. اگرچه رقابت با شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مطرح دنیا کاری دشوار است اما تیم بالونت در تلاش است تا نماینده شایسته‌ و نمونه‌ای از ایران در این حوزه باشد.
از طریق لینک‌های زیر می‌توانید نسخه رایگان برنامه را دانلود و استفاده نمایید:

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، اجبار یا انتخاب؟

سال‌های زیادی نیست که بشریت از دستاورد جدید خود به نام شبکه اجتماعی (Social Network) و برنامه پیام‌رسان (Messenger) استفاده می‌کند. دستاوردی که اگر آوازه اختراع برق و یا سفر آپولو ۱۱ (Apollo 11) به ماه را با خود ندارد، اما آنچنان در زندگی ما نفوذ کرده که نبود آن برای چند ساعت، حکم مرگ و زندگی را برای بسیاری به همراه خواهد داشت. در دنیای تولیدات نرم‌افزاری و اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی عمر چندانی ندارند اما به لطف وجود تلفن‌های هوشمند، توانسته‌اند دنیای ارتباطات و تعاملات انسانی را به انحصار خود درآورند.

چه یک اینترنت‌گرد ساده باشید یا یک فروشنده ماهر اینترنتی؛ چه یک سیاستمدار باشید و یا یک فعال اجتماعی؛ و یا حتی پدر و مادری باشید که نه از شبکه اجتماعی اطلاعی دارد و نه حتی می‌داند که اینترنت را با کدام «ت» می‌نویسند؛ چنان شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در زندگی شما نفوذ کرده‌اند که حتی تصور کنار گذاشتن آنها برای شما آسان نخواهد بود.

این میزان نفوذ و اهمیت دلیل خوبی بوده که شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان زیادی تمایل داشته باشند تا وارد میدان رقابت شوند. پیشرفت‌ فناوری و ارایه ایده‌های خلاقانه هم باعث شده تا فضای رقابتی بزرگ و جذابی بین توسعه‌دهندگان ایجاد شود. در ایران نیز تیم‌ها و شرکت‌های زیادی مشغول به کار شدند تا در کنار بومی‌سازی، سهم خوبی از بازار را به دست آورند. از جمله این توسعه‌دهندگان بومی، «استارتاپ بالونت» (Balonet) است.

بالونت چیست؟

«استارتاپ بالونت» با تغییر نگاه به کارکرد مرسوم پیام‌رسان‌ها، مسیری را در پیش گرفته که شاید کمتر نمونه‌ مشابهی را بتوان برای آن پیدا کرد. هدف اصلی این استارتاپ کمک به انجام فعالیت‌های کاری، سازمانی و حرفه‌ای کاربران است. بالونت یک پیام‌رسان/شبکه اجتماعی است که به امکانات ویژه و تخصصی‌ مجهز است. امکاناتی که می‌تواند کاربران را در پیشبرد بهتر و اثرگذارتر فعالیت‌های‌شان یاری کند. ویژگی‌های منحصر به فرد و امکانات یکپارچه‌ای که در بالونت وجود دارد، کاربران آن را از استفاده جزیره‌ای از سایر برنامه‌ها بی‌نیاز می‌کند.

بالونت؛ نسل جدیدی از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی

تصور کنید برنامه‌ای در اختیار شما قرار گرفته است که در آن علاوه بر ارتباط با دوستان،

پروژه‌های شخصی و کاری خود را پیش می برید؛

فعالیت‌های مالی‌تان را ثبت می‌کنید؛

کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنید و یا در کلاس‌های دیگران شرکت می‌کنید؛

مدیریت جلسات تیم یا شرکت‌تان را بر عهده می‌گیرید؛

در هر کجا که لازم باشد، میزان رضایت مخاطبین خود را با نظرسنجی ارزیابی می‌کنید؛

و حتی برای رشد و توسعه کسب‌وکارتان با ایجاد فرم‌ استخدام، نیروی جدید جذب می‌کنید؛

در عین حال کارکرد با این برنامه بدون پیچیدگی و به آسانی امکان‌پذیر است؛

در همه مکان‌ها در دسترس شما قرار دارد؛

و به سادگی، کارهای پیچیده و زمان‌بر کسب‌و کار شما را ساده می‌کند.

شاید تصور چنین برنامه‌ای برای شما آسان باشد اما اگر قرار باشد که همه این توانمندی‌ها در یک «پیام‌رسان» به شما عرضه شود، احتمالا تعجب خواهید کرد. چون نگاه همه نسبت به پیام‌رسان‌ها، صرفا محدود به فضای گفتگوی خصوصی و عمومی هست. اما بالونت توانسته نماینده و نمونه چنین برنامه‌ای باشد. در ادامه این مطلب، بیشتر با این برنامه آشنا خواهید شد.

شبکه اجتماعی یا یک پیام‌رسان؟ مسئله این نیست!

بالونت امکانات و قابلیت‌های متعددی دارد که می‌توان آن را در هر دو گروه پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرار داد. از طرفی الزام قرارگیری عنوان یک برنامه در یک گروه خاص، تاثیری در کارآیی آن ندارد. به همین دلیل بالونت تلاش می‌کند با رعایت اصول و قواعد رایج در هر دو گروه فوق، کیفیت و اثربخشی خدمات خود را افزایش دهد. از جمله این قواعد و اصول، رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) است. رعایت اصول و مفاهیم مورد نظر، بالونت را از سایر برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها، اتوماسیون‌ها و … متمایز می‌کند. این اصول، سهولت آموزش و کار با برنامه را به مراتب افزایش داده و تجربه جدید و منحصر به فردی را برای کاربر ایجاد می‌کند.

از نگاهی دیگر می‌توان بالونت را یک شبکه اجتماعی سازمانی (Enterprise Social Network) و یا یک پیام رسان سازمانی (Enterprise Messenger – Business Messenger) در نظر گرفت. این نگاه ارتباط مستقیمی با نوع استفاده کاربر دارد؛ به این معنا که کاربر بالونتی می‌تواند به صورت همزمان هم استفاده‌های شخصی داشته باشد و هم فعالیت‌های تیمی، تجاری و یا سازمانی خود را در بالونت دنبال کند.

داشته‌ها و توانمندی‌های بالونت

بالونت چیست؟

شنیدن نام پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی، امکانات و ویژگی‌های مرسومی را در ذهن شما تداعی می‌کند که قبلا در نمونه‌های داخلی و خارجی تجربه کرده‌اید. اما بالونت با ارایه امکانات و قابلیت‌های متفاوت‌تر، تلاش کرده تا نیازهای بیشتر و مهم‌تری از کاربران را برآورده کند.

بیشتر امکانات و قابلیت‌های بالونت برای اولین بار است که در بستر یک‌ پیام‌رسان قرار می‌گیرد. در اینجا مروری بر امکانات فعلی بالونت می‌کنیم:

مدیریت پروژه (Project Management): ابزار مدیریت پروژه آنلاین که می‌توان به کمک آن پروژه‌های مختلف را ایجاد کرده و به صورت حرفه‌ای آن‌ها را مدیریت نمود. این امکان از مهم‌ترین نیازهای یک کار گروهی است. پروژه در بالونت می‌تواند جایگزین مناسبی برای نمونه‌های مشابه خارجی آن مانند اسلک (Slack)، ترلو (Trello) و فلاک (Flock) باشد که با تحریم ایران، کار با آنان به سختی امکان‌پذیر است.

دفتر مالی (Ledger): ابزار مدیریت مالی شخصی که برای ایجاد و مدیریت حساب و کتاب‌های ساده ایجاد شده است. با کمی خلاقیت می‌توانید مدیریت مالی زندگی و کسب‌وکار شخصی و حتی مدیریت مالی تیم یا شرکت خود را با این ابزار به ساده‌ترین شکل ممکن انجام دهید.

مخزن جلسه (Meeting Box): مدیریت بهتر جلسات، همیشه یکی از چالش‌های اصلی تیم‌ها و شرکت‌های مختلف بوده است. به کمک ابزار مدیریت جلسات یا همان مخزن جلسه بالونت این چالش را به سادگی برطرف نمایید.

فرم (Form): حتما با ابزارهای فرم‌ساز آنلاین (Online Form Builder) محبوبی مانند Google Forms ،Microsoft Forms Wufoo ،JotForm و… آشنا هستید. با استفاده از امکان ایجاد فرم در بالونت، می‌توانید فرم‌های مختلف از جمله فرم‌ استخدام، فرم‌های تحقیقات دانشگاهی و حتی فرم‌های اداری مانند فرم مرخصی، درخواست مساعده و … ایجاد نمایید.

نظرسنجی (Survey): ابزار نظرسنجی‌ساز آنلاین برای نظرخواهی از کاربران، مشتریان و کارکنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی امکان برگزاری انتخابات درون تیمی هم از این طریق امکان‌پذیر است.

آموزش (Education): ابزاری که امکان آموزش آنلاین و مجازی را ایجاد کرده و حتی می‌تواند به آموزش‌های حضوری نیز به عنوان یک ابزار مکمل کمک ‌کند.

آزمون (Exam): به کمک آزمون‌ساز آنلاین بالونت می‌توان آزمون‌های مختلف از جمله آزمون‌های درسی، شغلی و استخدامی، آزمون تعیین سطح، تست‌های روانشناسی و غیر طراحی کنید.

تالار گفت‌وگو (Forum): بستری تعاملی برای ایجاد موضوعات (Topic) مختلف و بحث و تبادل نظر در مورد آنهاست. همانند سایر انجمن‌های اینترنتی و فروم‌ها (Forum) می‌توان در این بستر، در مورد موضوعی مشخص با سایر کاربران، به تبادل نظر پرداخت.

گروه و کانال (Channel & Group): در پیامرسان ایرانی بالونت نیز همانند تلگرام (Telegram)، واتساپ (WhatsApp) و … امکان ساخت گروه‌ها و کانال‌های مرسوم وجود دارد.

شبکه (Network): امکانی بسیار ساده و در عین حال کاملا کاربردی است که برای دسته‌بندی سرویس‌های دیگر که در بالا اشاره شد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی می‌توان تشبیهی از واحدهای سازمانی و یا بخش‌های یک شرکت را با استفاده از شبکه ایجاد کرد.

 از یک نفر تا همه ایران؛ بالونت به وسعت نیاز شما

یکی از ویژگی‌های بالونت این است که می‌توانید هم به صورت فردی و هم به صورت تیمی از آن استفاده کنید. البته منظور از تیم، تنها گروه‌های کوچک و چند نفره نیستند. امکانات بالونت می‌تواند نیازهای فراتری حتی در ابعاد سازمان‌های بزرگ چندهزار نفره را برآورده کند. از طرفی بالونت این قابلیت را دارد که به عنوان یک شبکه اجتماعی بومی و ملی تخصصی عمل کند.

با این توصیف می‌توان از بالونت به دو شیوه استفاده کرد:

  • استفاده از نسخه شخصی – تیمی (رایگان)
  • استفاده از نسخه تجاری – سازمانی (غیر رایگان)

در نسخه شخصی – تیمی بالونت، همه امکانات به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. محدودیتی در میزان استفاده از امکانات و سرویس‌های این نسخه وجود ندارد و به راحتی از طریق وب‌سایت بالونت و مارکت‌های مختلف قابل دانلود است.

نسخه تجاری – سازمانی، نسخه دیگری از بالونت است که امکان سفارشی‌سازی در آن وجود دارد. اگر شما در تیم، شرکت، اداره یا سازمان خود به هر دلیلی تصمیم دارید که از بالونت به صورت شخصی‌سازی شده و با نام و هویت خودتان استفاده نمایید، نسخه سازمانی بالونت انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. ویژگی‌های اصلی این نسخه عبارتند از:

  • هویت اختصاصی: در نسخه سازمانی شما می‌توانید نام و لوگوی اختصاصی سازمان یا شرکت خودتان را در برنامه قرار دهید.
  • ویترین اختصاصی: امکان ایجاد و طراحی ویترین اختصاصی در این نسخه برای شما فراهم شده است. در صورتی که در نسخه عمومی بالونت، طراحی ویترین برای کاربران امکان‌پذیر نیست.
  • داشبورد اختصاصی: به کمک این داشبورد تحت وب، هر سازمانی می‌تواند به صورت اختصاصی از فعالیت‌های انجام شده در برنامه، گزارشات مدیریتی تهیه کند.
  • تعریف گردش کار: هر سازمان، اداره یا شرکتی می‌تواند بر اساس نیاز خود و با اتصال سرویس‌های برنامه و بهره‌گیری از بات (Bot)، فرآیندهای کاری خود را در برنامه ایجاد کند.
  • اتصال به برنامه‌های بیرونی: در نسخه سازمانی این امکان وجود دارد که از طریق API، سایر برنامه‌های سازمان را به آن متصل کرد و و یک درگاه ورودی یکپارچه ایجاد نمود.

    بیشتر بخوانید: نسخه سازمانی بالونت چیست؟

بالونت و امنیت اطلاعات

دغدغه امنیت و حفظ اطلاعات شخصی و سازمانی افراد، یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های کاربران است. بالونت با استفاده از پروتکل‌‌های رمزنگاری شده در کنار سرورهای امن و غیر قابل نفوذ، امنیت اطلاعات کاربران را در تا حد بسیار زیادی تامین نموده است. حتی امکان استفاده از سرورهای داخلی شرکت‌ها و سازمان‌ها (Self-Hosted) برای نسخه‌های سازمانی فراهم شده است تا مجموعه‌های بزرگ بتوانند در چارچوب پروتکل‌های امنیتی خود از امکانات برنامه استفاده کنند.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم با زبانی ساده بگوییم بالونت چیست و چه امکانات و ویژگی‌هایی دارد. بالونت هم مانند تمامی پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا در تلاش است تا با ارائه امکانات جدید و خدمات بهتر، رضایت کاربران را فراهم کند. اولویت بالونت تطبیق بیشتر با نیازهای کاربران است. برای همین تلاش می‌کند تا در مسیر پیشرفت و توسعه خود همواره از نظرات کاربران استفاده کند. اگرچه رقابت با شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مطرح دنیا کاری دشوار است اما تیم بالونت در تلاش است تا نماینده شایسته‌ و نمونه‌ای از ایران در این حوزه باشد.
از طریق لینک‌های زیر می‌توانید نسخه رایگان برنامه را دانلود و استفاده نمایید:

اشتراک
اطلاع رسانی از
guest
3 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین آرا
Inline Feedbacks
دیدن تمام نظرات
حسن
مهمان
حسن
۰۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۸:۲۲

چقدر خوب ⁦??⁩⁦??⁩⁦??⁩

شهیدزنده
مهمان
شهیدزنده
۲۱ دی ۱۳۹۹ ۱۰:۲۸

عالیه

یه نفر
مهمان
یه نفر
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ ۲۲:۵۲

خیلی خیلی عالیه

شبکه اجتماعی سازمانی بالونت

بالونت یک استارتاپ در حوزه شبکه‌های اجتماعی است که به صورت تخصصی بر روی خدمات به تیم‌های کاری، شرکت‌ها و سازمان‌ها متمرکز شده است. بالونت در چشم‌انداز خود، یک سوپر اپلیکیشن بومی را متصور شده است تا بتواند نیازهای گوناگونی از کاربران را مخصوصا در حوزه کار تیمی و کسب‌و‌کار برطرف نماید. این استارتاپ در سال ۱۳۹۶ و توسط شرکت «زمین مجازی» راه‌اندازی شده است.

شماره تماس:  28424650-021

(شنبه تا پنج‌شنبه | ساعت 9:30 تا 17:30)

دفتر تهران: میدان ونک، خیابان ملاصدرا، تقاطع کردستان، ساختمان فرهاد، طبقه سوم

دفتر اصفهان: خیابان مشتاق سوم بعد از سه‌راه جی‌شیر، ساختمان شهرک علمی و تحقیقاتی، طبقه سوم، واحد ۳۱۰

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت زمین مجازی می‌باشد.

© 2021 zamin.link